woensdag 28 december 2011

Iemand die honger heeft leer je vissen

Volgens een Aziatisch spreekwoord "Iemand die honger heeft moet je geen vis geven, maar leren vissen" Al jaren het motto voor mijn trainingen en bedrijfsadvies. Je helpt mensen pas echt door ze onafhankelijk van jezelf te maken en niet afhankelijk. Door ze "te leren te vissen", leer je ze in eigen behoeften te voorzien.

Ik prijs mij gelukkig dat ik in staat ben om mensen/ondernemers op deze manier te helpen. Ook in landen die uitermate armoedig zijn of misschien wel juist daar. Mensen trainen en adviseren zodat ze op eigen benen kunnen staan, geeft mij enorm veel voldoening.

De consequentie van een goed manager/trainer/adviseur te willen zijn, is de bereidheid jezelf overbodig te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten