zaterdag 27 oktober 2012

Verander blame stormen in brain stormen


Blame stormen; bij elkaar komen om te bepalen wie de schuld gaat krijgen, bij voorkeur iemand die niet aanwezig is.
Brainstormen; bij elkaar komen om te bepalen welke mogelijkheden en onmogelijkheden de situatie de niet-aanwezigen en aanwezigen geeft.

Natuurlijk mogen we aangesproken worden op fouten die er zijn gemaakt. Zo lang het geen inquisitie wordt. Bij een beschuldigende vinger wijzen er drie vingers naar mijzelf. Wat kan ik mijzelf verwijten?

Ik ben vandaag wie ik ben o.a. doordat ik het verleden de mogelijkheid kreeg om fouten te maken. Van fouten leer ik. Wat kan ik en kunnen we doen zodat de schade zoveel als mogelijk beperkt wordt? Wat kan ik en kunnen we verbeteren om dezelfde fout morgen te voorkomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten