vrijdag 27 juni 2014

Bier is het levende bewijs dat God van ons houdt en ons gelukkig wil zien.

Deze one liner komt van Benjamin Franklin en niet van mijzelf. Zelf zou ik een veel langere lijst dan alleen bier hebben toegevoegd. Feit is wel dat het bier weer rijkelijk vloeit. Voetbal, feest en mooi weer, zijn de beste verkopers. Dat leerde ik bij de Dommelsche Bierbrouwerij.

En ik geef het toe; het is een feest om met elkaar naar wedstrijden van Oranje te kijken. Met een glas onder handbereik. En dat dit een universeel fenomeen is, wijzen de talloze rapportages over fans uit heel de wereld wel uit. Mijn vrienden in Colombia kijken naar hun wedstrijden in de brouwerij. Dichter bij de bron kan niet.

Feesten zonder alcohol kan ook. Absoluut. Maar voor mij en vele anderen is dat net even anders. Niet dat we gelukkiger zijn dan geheelonthouders of de niet voetbal liefhebbers. Misschien hooguit voor een paar uur. En voor sommigen, wanneer ze de volgende morgen wakker worden, zijn die gelukzalige momenten dan weer ver te zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten