maandag 30 april 2012

Iets gewoons blijft verwonderlijk


The Golden Mount

In een vreemde cultuur komt de realisering weer dat wat voor jou normaal is voor een ander bijzonder kan zijn. Thailand blijft me verbazen en de Thai blijven zich over mij verbazen. Als ik vanwege de beweging de trap neem komen ze me waarschuwen dat het hotel vier liften heeft. Wanneer ik probeer duidelijk te maken dat het gezonder is om te lopen, wordt het alleen maar erger.

Welke idioot neemt met ruim veertig graden nou de trap terwijl vier gekoelde liften tot je beschikking staan. Maar ik kan ook diverse voorbeelden aanhalen. De verkeersregelaar die de hele dag voor het hotel op zijn fluitje blaast en op niemand (uitgezonderd ik) ook maar enige indruk maakt. Hypermoderne metro in hetzelfde gebouw als het centrale station uit 1934 en sindsdien niet meer wezenlijk veranderd is. De sky train combineren met watertaxi. Ik heb te weinig tijd om alle indrukken op te doen, maar de gewone dingen zijn al zeer verwonderlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten